[BLOG] Komunikacija je – pola uspjeha!

bruce-mars-AndE50aaHn4-unsplash

[BLOG] Komunikacija je – pola uspjeha!

Jesi li se ikad zapitao/la ima li tvoja komunikacija ikakve veze s tvojim uspjehom na bilo kojem polju? Ako i nisi, odgovorit ćemo za tebe  – da!

Tko je i što dobar komunikator?

Prema brojnim istraživanjima, brže napreduju osobe koje su dobri komunikatori. No, tko bi uopće bio dobar komunikator i kako ga možemo definirati? To je onaj koji jasno, sažeto i koncizno komunicira svoje misli,  ideje ili osjećaje, a pri tome ne narušava prava druge osobe. To je ujedno i osobina asertivne komunikacije koja nas uči kako se pravilno zauzeti za sebe kroz komunikacijske forme.

No, da krenemo od početka… Čovjek je vizualno biće i osjetilom vida prima preko 90% informacija. U interpersonalnoj komunikaciji prvi je dojam iznimno važna komponenta. Odjeća koju nosimo ima projektivnu funkciju – pokazuje kako doživljavamo sami sebe i kako želimo da nas drugi percipiraju. Odjećom pokazujemo tko smo i kakav dojam želimo ostaviti.

Pravilo „7%-38%-55%“

Američki psiholog, profesor sa UCLA Albert Mehrabian postavio je pravilo „7%-38%-55%“. Ova je teorija općeprihvaćena u području komunikacijskih znanosti, a tvrdi da se 55% naše komunikacije odnosi na ono kako izgledamo i na naš govor tijela, 38% na glas (paragovorne značajke), a tek 7% našega nastupa odnosi se na sami sadržaj koji govorimo. U konačnici, 93% uspjeha naše komunikacije zapravo nema veze s onim što govorimo. Zanimljivo, zar ne? 😊

Neverbalna komunikacija, odnosno način i brzina kojom se krećemo, kakva je naša gestikulacija i koliko je afektivna naša mimika – sve to iznimno privlači pažnju našeg sugovornika ili publike. Iz tog razloga, nužno je osvijestiti kako se ponašamo i što naše tijelo govori jer određene pokrete instinktivni dio našeg sugovornika tumači na određeni način. Primjerice, širenje laktova odaje dojam dominacije, a dlanovi postavljeni u oblik crkvenog tornja odaju dojam samopouzdanja. Blago trljanje dlana o dlan odaje dojam nervoze, a križanje ruku i nogu zatvara osobu u komunikacijskom procesu. To već instinktivno znate, zar ne? Lakše nam je čitati govor tijela iz vrlo jednostavnog razloga – razvio se prije jezičnog sustava znakova, tako da su ljudi prvo naučili komunicirati putem kretanja tijela.

Paragovorne značajke odnose se na tempo, dinamiku, boju i frekvenciju našega glasa, odnosno – koliko brzo pričamo, kakve pauze pravimo, u kojem je frekvencijskom spektru naš glas (na to generalno ne možemo utjecati), pravimo li dinamičke skokove…

Sadržajni dio našega govora (u bilo kojem odnosu) prema ovoj je teoriji najmanje zastupljen, no on je šlag na vrhu torte 😊 Ako ste savladali prva dva dijela, s ovim trećim ćete imati najmanje problema.

Kako postati dobar komunikator?

Osobe koju su osvijestile svoj govor tijela i koje rade na njemu + koje se izražavaju primjereno društvenim situacijama, koje aktivno slušaju druge i jasno komuniciraju svoje ciljeve su dobri komunikatori. To su ujedno i liderske vještine koje su danas iznimno tražene. Dobrim komunikatorima više vjerujemo, oni su uvjerljiviji, za njih ćemo prije glasovati na izborima, s njima se želimo više družiti, u njihovom društvu se osjećamo ugodno. Dobri komunikatori posvećuju svojim sugovornicima pozornost, a u svom predstavljanju jasno komuniciraju poruke.

Da biste bili dobar komunikator, morate vježbati. (…Uh, zar još i to…?). Neki se ljudi rode s prirodno razvijenijim vještinama komunikacije, međutim oblikuju nas i socijalni odnosi koje smo stvarali u djetinjstvu, način komunikacije naših ukućana, iskustva koja smo stjecali u tom smislu te na koncu ulogu igra i naš karakter. Ono što je dobro znati je da postoje pravila kojih se treba držati ako želite biti dobar komunikator.

Mogu li ja poboljšati svoje komunikacijske vještine?

Apsolutno da! Komunikacija je vještina koja se uči i razvija. Pokazatelj koliko ste uspješni u komunikaciji su podjednako vaši poslovni rezultati kao i vaši privatni odnosi. Želite bolje? Komunicirajte bolje!

 

Autor: Katarina Horvat, (HORKA komunikacije)

Izvor fotografije: Bruce Mars/www. unsplash.com